Перша згадка про село Волиця-Гніздичівська датується ІІ половиною 13 століття. Та численні міфи і легенди, що живуть у пам’яті народній про дивовижні озера, таємничі монастирі, сховані у глибинах бездонних боліт церковні дзвони, тихі води р.Стрий, що стримлять із сивої давнини, кажуть про те, що жили тут люди із хтозна-яких часів. І були вони вмілими орачами і сіячами, зводили добротні оселі, молилися Богу і вміли відстояти свою честь і гідність. Напевно, тому, що мали добру школу і мудрих вчителів.
У 1909 році в селі жило 540 людей, а в українській однокласній школі навчалося 72 дітей.
У 1914 році в населеному пункті мешкало 478 людей, школу відвідувало 87 учнів.
У 1935 році навчанням було охоплено 52 дітей. Після ІІ світової війни у літній резиденції п. Лубковського було відкрито школу для дітей сіл Волиця-Гніздичівська, Вільхівці, Старі Пчани. Добротна будівля перебудовувалась, добудовувалась в середині 70-х років минулого століття і є нині окрасою села, храмом науки, гуманізму, добра, милосердя, патріотизму.
Волице-гніздичівська ЗОШ І-ІІ ступенів знаходиться у комунальній власності і функціонує як україномовна школа. ЇЇ засновником є Жидачівська районна рада. Місцевим органом управління є відділ освіти Жидачівської РДА.
Волице-Гніздичівска ЗОШ І-ІІ ст.. є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер.
Головною метою, першочерговим завданням школи є виховання свідомих, компетентних громадян, забезпечення якості освіти, яку здобувають випускники.
Це передбачає:
- оцінювання стану справ, визначення наявних проблем, напрямів розвитку школи, які заважають забезпеченню належної якості освіти учнів, та критичний розгляд можливих шляхів унесення змін, запровадження актуальних інновацій з урахуванням внутрішніх і зовнішніх умов функціонування школи на цей час;
- формування на цій основі стратегій діяльності навчального заклад;
- визначення довго- і короткотермінових цілей управлінського та педагогічного процесів;
- планування роботи відповідно до визначеної стратегії.
У своїй діяльності школа керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Положення про загальноосвітній заклад», нормативно-правовими актами, власним Статутом.
У даний час школа розміщена у двоповерховому корпусі загальною площею 1157м2 на території парку площею 3, 8 га. З них: земельна ділянка – 50 а, сад – 30 – а.
Функціонують 10 навчальних кабінетів, 3 класні кімнати, спортзал, майстерні по металу та обробці деревини, їдальня на 40 посадочних місць. Є спортивний майданчик: волейбольні та баскетбольні площадки, гімнастичні споруди.
Навчальні приміщення, розраховані на 250 місць, використовуються на третину. Середня наповнюваність класів становила: у 2008-2009 н. р. – 7, у 2009 -2010 н.р. – 7,
У 2011-2012 н.р. – 9 учнів.
У майбутнє дивимось з оптимізмом: у 2015-2016 н.р. до школи прийде 12 першокласників, а у 2014 році зареєстровано 15 новонароджених.
Серед випускників школи різних років – доктор технічних наук, член спілки художників України, кандидати економічних наук, юристи, інженерно-технічні працівники, священники, вчителі, волейболісти – учасники обласних, республіканських та міжнародних турнірів. Вчитель української мови і літератури, спеціаліст вищої категорії, Дзявронок В.В., вчителі етики Вітяк Р.Є., трудового навчання Матвіїв С.В., початкових класів Соболевська З.О. – випускники школи, її гордість і надія.
На посаді директора школи 20 років трудиться Величко Ж.Й., спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «старший вчитель» із педагогічним стажем 39 років. Заступник директора з навчально-виховної роботи – Маркевич О.З., спеціаліст вищої категорії, вчитель англійської мови, досвідчений педагог, вмілий, відповідальний організатор.
Обов’язки між членами адміністрації розподілено наказом школи №40 від 31.08.2014 р. «Про затвердження посадових обов’язків працівників школи».
Сьогодні директор і адміністрація школи визначають основні цілі діяльності установи, її філософію, розробляють модель школи як соціального інституту в суспільстві, що змінюється, формують шкільну політику.
Протягом тривалого часу особлива увага приділялась роботі з кадрами. Тому й вдалось сформувати колектив професіоналів, націлених на творчу працю, пошук інноваційних технологій. Впровадження найбільш ефективних форм і методів навчання, забезпечення високої результативності.
Із 16 педпрацівників школи всі мають вищу освіту; 8 вчителів – спеціалісти вищої категорії, 2 – І категорії, 5 – спеціалісти, 1 – ІІ категорії. Трьом педагогам присвоєно звання «старший вчитель».
Перевантаження вчителів становить у середньому 12.5 год на тиждень. У 2014-2015 навчальному році в школі 9 класів, в яких навчаються 67 учнів. У тому числі у 1-4 класах 32 школярів.
Педколектив школи працює над підвищенням якості навчально-виховного процесу, навчальних досягнень школярів на основі рівного доступу кожної дитини до якісної освіти, особистісно-орієнтованого підходу до дитини, превентивного виховання, використання інноваційних технологій навчання.
Складено проект «Виховна програма Волице-Гніздичівської ЗОШ І-ІІ ст..». Розпочато діагностування вчителів: діагностика підвищення рівня методичної кваліфікації вчителя; визначено рівень теоретичних і практичних знань, умінь і навичок для особистісно-орієнтованого підходу в плануванні роботи з підвищення кваліфікації вчителя. Започатковано соціальний проект «Моніторинг розвитку учнів». Мета його – проаналізувати й оцінити результативність навчання і виховання учнів протягом 6 років, починаючи із 4 класу; оцінити ефективність навчального процесу з позиції державних стандартів освіти; проаналізувати й оцінити результативність навчання і виховання учнів протягом 6 років, починаючи із 4 класу; оцінити ефективність навчального процесу з позицій державних стандартів освіти; проаналізувати успішність навчання, виховання з урахуванням вікових, психофізичних особливостей учнів.
Головним є спрямованість на практичні результати, розширення доступності, зростання ефективності, підвищення якості освітніх послуг.
Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять у школі визначається розкладом уроків, занять, відповідно до санітарно-гігієнічних вимог. Години варіативної складової навчального плану відводяться на вивчення математики, хімії, фізики, рідної мови, що передбачено окремим розкладом і спрямовано на задоволення освітніх інтересів учнів, розвиток їх творчих здібностей.
Коментарi