Інтернет – засіб для розвитку та навчання чи психологічно-емоційна залежність?
Мета заняття: допомогти усвідомити учням з якою метою вони користуються Інтернетом, розгледіти чи бувало не виникла в них Інтернет залежність.
Хід заняття:
Вправа «Знайомство» (10 хв.)
На дошці чи ватмані намальована павутина, яка символізує Інтернет-павутину, учасникам заняття роздаються стікери на яких вони повинні написати і придумати собі вигадане ім’я («фейкове» чи «нікнейм»), після чого закріпити цей стікер на павутині та розповісти про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав собі такий «нікнейм»
Інформаційне повідомлення ( 5 хв.)
Доброго дня! Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет, пристрасть та регулярність візитів на певні сайти, визначимо на скільки ви залежні від Інтернету. Існує безліч способів визначення пристрасті до Інтернету. Найбільш відомим є тест на інтернет залежність, складений професором психології Кімберлі Янг. Первісна версія тесту, складена ще в 1994 році, розрахована на самодіагностику цієї патологічної пристрасті. Пристрасть до регулярних візитів на певні сайти, ділить інтернет-адикцію на п’ять типів проблем поведінки:
ü Залежність від комп’ютерних ігор (кіберадикації) – палке бажання грати в комп’ютерні ігри;
ü Web-серфінг – нескінченне блукання по мережі, постійні переходи по базах даних і пошукових сайтах;
ü Сетеголізм – необхідність присутності в інтернеті для покупки в інтернет – магазинах, участі в аукціонах, гри азартних ігор онлайн;
ü Непереборне бажання віртуальних знайомств – величезне кількість знайомих і друзів в інтернет-мережі;
ü Кіберсексуальну – виражається непереборним бажанням відвідувати порносайти і займатися кіберсексом.
Тест на визначення інтернет-залежності (5хв.)
Інструкція: Вам пропонується дати відповідь на вісім запитань (так, ні), якщо на п’ять і більше питань тесту ви відповіли «так», то ви страждаєте залежністю від інтернету.
1. Чи відчуваєте ви себе залежним від інтернету (згадуєте про попередні відвідини мережі і очікуєте з нетерпінням наступних)?
2. Чи відчуваєте ви потребу збільшити час перебування в мережі?
3. Чи мали місце у вас безуспішні спроби контролю, обмеження або відмови від користування інтернетом?
4. Чи відчуваєте ви емоційний дискомфорт при відмові або обмеженні користування інтернетом?
5. Перебуваєте ви в мережі довше, ніж припускали?
6. Чи виникали з вами випадки, коли існував ризик виникнення проблем у навчанні, сім’ї, особистому житті через інтернет?
7. Чи доводилося вам говорити неправду близьким, членам сім’ї, друзям або лікарям, щоб приховати час, проведений вами в мережі?
8. Чи використовується вами інтернет, як засіб відходу від проблем, депресії, поганого настрою, безпорадності, роздратованості, почуття провини?
Вправа «Флешка» (15 хв.)
Учасники заняття передають один одному флешку та розповідають будь-яку історію пов’язану з використанням Інтернету, що трапилося із ними.
Запитання для обговорення:
1. Історія, яка трапилася з вами в Інтернеті була для вас приємною чи мала якийсь негативний наслідок?
2. Якщо негативний, то який саме?
3. Чи розповідали ви комусь раніше про це?
Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті» (10 хв.)
Виберіть, будь ласка, один із двох варіантів відповідей (А або Б) той, котрий найкраще підходить для опису вашої поведінки в Інтернеті й відзначте його. У цій анкеті немає правильних або неправильних відповідей.
Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті»
1.А. Коли мені сумно або самотньо, я звичайно виходжу в Інтернет.
1.Б. Я не почуваю необхідності вийти в Інтернет тоді, коли в мене поганий настрій.
2.А. Коли я проводжу в Інтернеті менше часу, чим звичайно, я почуваю себе подавлено.
2.Б. Мій емоційний стан не залежить від того, скільки часу я проводжу в Інтернеті.
3.А. Я почуваю, що моє захоплення Інтернетом заважає моєму навчанню або відносинам з людьми поза Інтернетом.
3.Б.Використання Інтернету не заважає моїм відносинам з людьми, навчанню.
4.А. Багато моїх знайомих не знають, скільки часу я насправді проводжу в Інтернеті.
4.Б. Більшість моїх знайомих знає, скільки часу я проводжу в Інтернеті.
5.А. Я часто намагаюся зменшити кількість часу, що я проводжу в Інтернеті.
5.Б. Я не намагаюся зменшити кількість часу, що я проводжу в Інтернеті.
6.А. Коли я не в Інтернеті, я часто думаю про те, що там відбувається.
6.Б. Коли я не в Інтернеті, я рідко думаю про нього.
7.А. Я волію спілкуватися з людьми або шукати інформацію через Інтернет, а не в реальному житті.
7.Б. Я далеко не завжди вдаюся до допомоги Інтернету, коли мені потрібно знайти інформацію або поспілкуватися.
Інтерпретація результатів:
Вибір варіанта «А» оцінюється в 1 бал, вибір варіанта «Б» - 0 балів.
Від 0 до 3 балів – не зловживаєте Інтернетом.
Від 3 до 5 балів – звичайний користувач, але інколи забагато часу проводите в Інтернеті.
Від 6 і вище Ви занадто багато часу проводите в Інтернеті. Озирніться навколо – на світі є стільки цікавого, поспілкуйтесь з друзями.
Коментарi